СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙ
Формування системного підходу до роботи з інноваціями
Стратегія інновацій –
навігаційна карта у океані нових ідей
Інновація – перетворення ідеї у рішення, що надає додаткову цінність своєму клієнтові та вигоду розробникові.
Перетворення ідей у рішення вимагає від компанії ресурсів – фінансових, часових, людських та завжди має альтернативну вартість. Як визначити, яким ідеям надати пріоритет?
Стратегія інновації – план дій по досягненню цілей у сфері розробки та впровадження нових рішень, що визначає напрями інвестицій у коротко, середньо та довгостроковому горизонті, критерії оцінки, необхідні ресурси та основні дії необхідні для досягнення мети.
Наявність стратегії інновацій дозволяє:
-
Усвідомлено підходити до відбору проектів та ідей
-
Знизити ризик невдалих інвестицій
-
Збільшити швидкість тестування та виводу нових продуктів на ринок
-
Своєчасно расширювати базу знань та компетенцій компанії
-
Побудувати стратегічну мережу технологічних партнерств
-
Системно працювати зі стартап екосистемою
-
Зменшити опір змінам в середині компанії
Як результат дає можливість:
-
Першими реагувати на зміни у потребах клієнтів;
-
Випередити конкурентів із запуском нових сервісів та продуктів;
-
Отримувати більший прибуток та долю ринку;
-
Мати привабливий імідж інноваційної компанії;
-
Створювати нові ніші на ринку
Як розробляється стратегія інновацій
Етап 1. Формування бачення. Міссія інновацій, горизонт планування, команда
Етап 2. Дослідження. Клієнти, технологічні драйвери, соціально-економічні тренди, конкуренти.
Етап 3. Дизайн. Цілі та крітерії оцінки, формування переліку та вибір іниціатив, планування ресурсів
Етап 4. Імплементація. Формування дорожньої карти релізації стратегії
Навіщо бізнесу мати стратегію іновацій
Не гавити можливості
Системно шукати ідеї, перевіряти гіпотези та випускати нові продукти успішніше за конкурентів
Розподіл ресурсів
Правильно розподіляти фінансовий та людський капітал
Конкурентна перевага
Знати більше та володіти новітнішими технологіями на ринку